zondag 23 september 2012

Oerwoudgeluiden

Een heerlijk weertje lokte vandaag (het begin van de herfst) 19 mannen naar het hockeyveld om door Christel en Tineke te worden opgewarmd. Klaar voor de bronsttijd.

Voor mij was het een ochtend die me lang zal heugen (een week). Een condtie van heb ik jou daar (7 dagen a 100 km moutainbiken) die op het hockeveld van nul en generlei waarde blijkt. Er is een groot verschil tussen fietsen en krom lopen dat is duidelijk.

Burendag
Na een serie afwerken op het doel mocht het partijtje een aanvang nemen. Christel hanteerde de fluit want het was een beetje rommelig, maar toen de DE Masterblenders in haar neus kringelden was ze vertrokken. En geljik had ze. Gisteren, op nationale burendag, waarschijnlijk weinig plezier beleefd aan de buren.

Bronsttijd
Blauw tegen oranje voltrok zich voorspoedig voor blauw. Het was 3-0 en blauw had de snelle jongens van oranje in de zak. Intimidatie was het laatste redmiddel van oranje. Roel werd begroet op oerwoudgeluiden. Misschien leek het meer op een roedel honden, ik moest denken aan Korn met Word up!  Alsof het al bronsttijd was. Toen werd het bij mij het even zwart voor de ogen en zag ik bij een uitbal alleen Marcel vrij staan. Ik speelde hem de bal toe. Maar hij was van de vijand en ging er als een kaakchirurg met kiespijn vandoor. 3-1. Daarna maakte oranje ook nog de winnende goal.
Pijnlijk allemaal.

Appelgebak
Gelukkig kon er in een sfeervol clubhuis genoten worden van een dampende kop koffie. Zonder appelgebak. Maar dat duurt niet lang. Er is een schema vastgesteld dat voorziet in 3 opeenvolgende zondagen feest. Piet Adriaanse. daarna Pieter Jan (mits hij goed bevalt) en, daarna Adrie.
En om het feest compleet te maken is er weer een onvolprezen trimherenuitje in het vooruitzicht gesteld. Christel en Tineke hebben zitten broeden en vragen ons alleen om de zaterdagen 13 en 20 oktober vrij te houden. Eén van die dagen gaat het gebeuren. Wat is de vraag waar alleen de dames geheimzinnig over konden glimlachen.
We hebben er zin in.

Gerrit Geuvers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten