zondag 30 juni 2013

Volle bak

Ik kijk naar Glastonbury op de BBC. Mooi festival, en dat vinden er meer. Ik schat zo'n 140.000 bezoekers. Het kunnen er ook 40.000 meer of minder zijn. In ieder geval een volle bak. Waar komen al die mensen vandaan?

hangen en wachten

Elfstedentocht

Vanochtend was het ook druk bij de trimheren DHC. Eindelijk een volle bak, zou ik zeggen want het is toch aangenaam weer geweest. Maar de gemiddelde trimheer moet zeker weten dat de Elfstedentocht niet meer doorgaat. Daarom stonden er vanochtend 19 mannen in een hoekje van het veld, te wachten op het moment dat er gedraafd mocht worden. En daarna natuurlijk oefeningen van rek-en-strek-aard.

Uitvalpas

Een nieuwe oefening, die volgens Hans uit het boekje trainerA komt, werd mijzelf fataal. De uitstappas deed ik waarschijnlijk iets te ver. Tijdens het partijtje raakte mijn rechterbeen steeds verder van de romp verwijderd. Wim passeerde mij (overigens fenomenaal) en gaf de voorzet voor de 1-2.

Bakelants: volle bak

Zwaar aangeslagen overwoog ik het vervolg: als Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra doorblunderen die de Bask Irizar verwisselen met de Belg Bakelants (over volle bak gesproken) als winnaar van de etappe, en daarna anderen de schuld geven? Of koffie zetten?
Het werd het laatste. Ondertussen won het oranje team met 5-3 met de winnende van Selwin.

Rabarber

Toen ik eindelijk alle knopjes van het koffie-apparaat had gevonden stroomde het clubhuis al vol. Het geluid van pruttelende koffie (volle bak) werd overstemt door het gerabarber van mannen die nog energie over hebben (ook volle bak). Het hockeyseizoen is ten einde, leve de trimheren.

Gerrit Geuvers


lege bak
volle bak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten