zondag 12 april 2009

Opgestaan

De Heer is waarlijk opgestaan. Maar deze jongen is blijven liggen. Daarom geen uitslag van blauw tegen oranje en geen verslag van de eier-eetwedstrijd in het clubhuis. Was het de kater van de wedstrijd tegen NEC?
Het paasfeest viert de wederopstanding. Een wonderlijk verhaal uit het Nieuwe Testament waarvan ik altijd dacht dat het neergepend was door gefrustreerde volgelingen om de moed (het geloof) er in te houden. Om zeven weken later, toen het vuur toch langzaam weer uitdoofde, met Pinksteren ons het licht te doen zien.
Maar het blijkt allemaal echt gebeurd te zijn, bijna 2000 jaar geleden. Jezus was niet meer in zijn graf, opgestaan uit zijn grot. Weer helemaal terug van even weggeweest.
Zo voelde ik me ook vandaag. Maar volgende week ben ik weer van de partij. In ieder geval tot Pinksteren, want wie weet welk licht mij dan in de ogen schijnt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten