zaterdag 19 juni 2010

wall of sound

Het wordt bijna een gewoonte om pas bijna een week na het trimgebeuren een verslag af te scheiden. Hoe het komt ik weet het niet. In ieder geval is mijn zondag een stuk drukker geworden. En juist op de dag des Heren vloeit de pen het makkelijkst.
Afgelopen zondag was het een feestelijke trimzondag. De buren van de IJsselcrossers zorgden voor een gezellige drukte. Ze hadden een landelijke wedstrijd georganiseerd hetgeen gepaard gaat met muziek, partytenten en een volle parkeerplaats. En een niet aflatende stroom crossers en crosspubliek. Helaas waren de bewonderende blikken van het onze buren slechts in hun voorbijgaan op ons gericht. Maar omdat ze arriveerden stimuleerde het de trimmers wel tot bovenaardse prestaties. De bal deed het werk. Daarachteraan rende geregeld Toin (met één hand aan de stick) of Gérard (diep verzonken). Bert Meijer was in het eerste deel de gevierde man. Hij scoorde er weer lustig op los. Ik telde er drie. Om die reden werd hij getransfereerd naar het andere kamp. Daar bleef de teller echter op nul staan.
Ondertussen maakte de organisatie van het mixed trimtoernooi het veld en de omgeving gereed voor een gezellige dag. Onze doelen werden voorzien van netten. En juist om dat moment maakte Pieter na een fraaie solo een fraaie treffer. Volgens mij kan-ie dat op commando.
Commando-Pieter was echter na de wedstrijd snel vertrokken waardoor de toenemende drukte rond het clubhuis hem is ontgaan. Ook DHC blies een partijtje mee in de wall of sound. Als Phil Spector nog had geleefd waren hem de haren te berge gerezen.
Ed van der Heiden en Piet Adriaanse hadden hun krachten gespaard voor het toernooi en keken licht meewarig naar onze rode koppen. Hoe het hun vergaan is weet ik niet. Ik zal het ook niet kunnen checken, want de volgende keer (morgen dus) ben ik er niet bij. Mijn oren suizen nog van de Editors en Muse. En 't is vaderdag.
Gerrit Geuvers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten