zondag 11 april 2010

mannenbroeders

De SGP is op zijn (haar!) vingers getikt. De Hoge Raad heeft bepaald dat de mannenbroeders ook vrouwen moeten toestaan verkiesbaar te zijn op de lijst.
Voor Clara Wigman is het zondag te vroeg om ook bij de trimheren dergelijke wantoestanden te constateren. Dat moet ons tevreden stemmen, want een vrouw in de gelederen, wat zou dat een gedoe geven. Laat staan twee. Of nog meer! Lunatics have taken over the asylum!
Laat ik herlder zijn: we zijn erg in onze nopjes met de Tineke en Chrstel als trainsters, maar tijdens de wedstrijd is er voor hen slecht een plek langs de lijn. Dan schakelen wij door van de warmloopversnelling naar de overdrive: het echte fanatieke spel. En zoals een gezegde heeft gezegd: waar gehakt wordt vallen spaanders.
En dat hakken klinkt al niet zo prettig, de spaanders zijn nog een stukje erger.
André ten Berge had een stevige aanvaring met Henk die hem aan de zijlijn deed belanden. Maar het spel ging door. Een vrouwelijke medespeler zou het spel stilleggen of de bal over de zijlijn spelen. En die dan weer teruggespeeld willen, zoals de huidige generatie, te goed opgevoede voetballers zo cultiveert.
Ook ik had het zwaar te verduren: eerst klotste de bal via stick tegen beide knieen. Even later raakte Pieter met de stick hard de rechterknie. Terwijl ik afdroop ging het spel gewoon door. De mannenbroeders merkten pas dat ik er niet was toen de overmacht van zeven tegen zes te veel werd. En dit keer zegt het niets over mijn spel, want daar was ik zeer tevreden over. Maar ik was blij dat er geen vrouwelijke aandacht was. Jaap inspecteerde even het gat en vond het wel goed om de EHBO te bezoeken.
Daardoor miste ik het hoogtpunt: het winnende doelpunt. Maar toe Ed mij weer ophaalde, lekker gezwaluwstaart met een verpleegster, bleek dat de Bert en Bert het zevental op uiterst laffe wijze aan de winst hadden geholpen. Zelfs een hattrick. Maar gezegd moet worden: de uitslag liegt niet. Geen vrouwelijk gemits en gemaar, maar gewoon scorebordjournalistiek.
Ik snap dan ook niet dat de SGP vrouwen moet opstellen. Dat is de bijl aan de wortel van de mannenbroeders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten