donderdag 29 maart 2012

mannen en jongens

Dat ik pas donderdag het verslag schrijf van zondag wil niet zeggen dat ik jullie was vergeten. Ergens is er iets dat mijn tijd opeet. Ik ga zoeken.
Afgelopen zondag was het uur U. De jongens werden van de mannen gescheiden. De zomertijd was de scherprechter. Genadeloos vielen de jongens door de mand (en bleven in bed liggen) en stonden de mannen, 13 in totaal, op het veld. Om 9 uur en niks geen gemiemel over "eigenlijk is het pas acht uur". Gewoon meteen de rondjes lopen en de oefeningen doen.
Daarna een partij op het pupillenveld. Maar het werd wel een echte mannenpartij. We deden nauwelijks voor elkaar onder ondanks het ovetal van blauw. Ik geloof dat blauw met 8-6 heeft gewonnen, maar dat is scorebordjournalistiek. De koffie van Jaap was in ieder geval goed. Onder het genot van het bruine goud kwamen de sterke verhalen over tafel en wisten we ons allemaal nog te herinneren dat Jan ooit een uur telaat kwam bij de invoering van de zomertijd. En dan ook aan komen lopen alsof de rest allemaal gek is.
Ik denk dat het zo moet, rustig aan, niet het systeem de baas laten worden. Zo kan ik de tijd terugvinden.

Gerrit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten