zondag 6 oktober 2013

Dubbel en dwars

Tien minuten voor het winnende doelpunt naar de kant gaan, dat kan eigenlijk niet. Maar voor mij telt deze maand dubbel, dus doe ik ook dubbel voorzichtig. En die bal op de voet kwam echt dubbel hard aan.

Dubbel klacht

Ten eerste excuses, ook dubbel. Ik was te laat en ik stopte veel met de voet. Dat laatste is een trekje waaraan we Bob herkennen, maar die was er niet. Iemand moet het doen.
Ten tweede, een klacht, ook dubbel. Niet iedereen leest deze blog. En dat is jammer, want mogelijk daardoor werd de traktatie van Bob niet eens echt gemist. Ook een klacht: het onttrekken aan de taart-verantwoordelijkheid. Het niet lezen van dit verslag is een zonde maar geen taart is nog erger. Misschien was de gever nog niet klaar met het beslag. Manueel misschien toch niet zo'n kneder. Voor zijn werkwijze wat dat betreft http://www.omt-bobraterink.nl/website/werkwijzesite.htm. Het leest als een kookboek.
dubbel en dwars
Trimheren in de mist

Quiz

Deze zondag leek op een afgelasting uit te draaien. Mist was over ons gekomen en vanuit mijn slaapkamer zag ik geen bal. Op het veld was dat gelukkig al een stuk anders. En bovendien waren we met 14 man, dus ging het gewoon door.

We mochten van onszelf op het halve veld spelen. Met 7 tegen 7 was dat mooi, beetje rennen, beetje rusten. Oranje was beter maar blauw kon goed meekomen. Op zo'n klein veld vallen de doelpunten als rijpe appelen, maar nooit ver van de stam (Hendricus 9:4). Henk en ondergetekende waren tijdens de pubquiz op onze bijbelonvastheid geklopt. Dat lieten wij ons deze zondag niet nog eens gebeuren. Mijn loopvermogen was zaterdag al opgebrand maar Henk rende als een jonge god.
dubbel en dwars
jonge god aan de bal

Blauwe voet

Ondertussen had ik zo vaak de bal op de voet gekregen dat Frodo zelf voor hardvochtige scheids ging spelen. Na een welgeplaatste schuiver op mijn rechtervoet moest ik het veld ruimen. Met de blauwe plek tegen het kouwe hek zag ik dat oranje nauwelijks meer in gevaar kwam. Blauw miste mij achterin.
De mist was verdwenen, slechts een grijs wolkendek voor de rest van de dag bleef hangen.

Padvinder

Tijd voor de koffie, zonder gebak, maar met inspiratie. Henk wist ineens weer een vraag uit de pubquiz: wat is de ziekte van kroppie (vraag is nooit gesteld, het antwoord kan alleen maar na veel bier of voor de koffie).
dubbel en dwars verdiend
naar de koffie; dubbel en dwars verdiend
En Hans liet zich van zijn beste padvinderskant zien: negen knikkers, waarvan er één lichter is dan de anderen. En dan de vraag om met zo min mogelijk keren wegen (met zo'n ouderwetse waag) weten welke te licht is bevonden. Een onzinnige vraag natuurlijk, maar het hield ons even bezig. Zo lang zelfs dat we alle knikkers al lang gewikt en gewogen (Johannes 9:3) hadden kunnen hebben.
Mijn voet had daarna weer zijn normale omvang. Trainen voor de halve marathon op 27 oktober kan weer. En door dat gepadvinder ben ik ook helmaal klaar voor de duurzame verbouwing van mijn huis op 26 oktober. Volg al vast de voorbereidingen op http://www.bizzstory.nl/blog-en-nieuws/

Dubbel gegroet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten