vrijdag 26 september 2014

spijker op zijn kop

Komende zondag mogen Trimheren weer de wei in zonder mijn balgevoel te bewonderen.
Daarom even een schot voor de boeg zodat er voor 9 uur een gespreksonderwerp is (het gesprek zou eens stil mogen vallen).

Gisteren las ik dat de big four, daar hoort Toin nog niet bij, in grote mate tot uitermate grote mate hebben gefaald bij hun accountantswerk. Ze hebben niets geleerd van hun oorvijgen vier jaar gelden en rommelen gewoon door.
Ze staan erbij alsof ze denken, "geef nog maar een knal voor mijn kop, dan ben ik ervan af en kan ik gewoon weer verder. Mijn zakken zijn nog niet vol." En de klap uitdelende toezichthouder (AFM) geeft ze nog één kans.
Het maakt me boos maar vooral moedeloos.
Gisteren las ik ook een ingezonden brief van een jaar geleden in het blad De Dijkpoorter. Van 2 oktober 2013 om precies te zijn. Het stukje proza is van de hand van Jack Justus en slaat de spijker op zijn kop. Op zijn eigen kop wel te verstaan.
Alle boosheid en moedeloosheid over deze affaire zijn in één klap verdwenen.
Een fijne partij aanstaande zondag.

Gerrit Geuvers



Geen opmerkingen:

Een reactie posten