dinsdag 14 april 2015

Beste Arjen

Beste Arjen,
Hans vertelt over de camper in Marokko

Zijn we te hard geweest? Op het veld, in deze blog? Heb ik je naam verkeerd gespeld? Heeft Bob of Bert te vaak jouw inzet met de voet gestopt?

Avondland 

We maken ons zorgen, waar blijf je? Wij, zoals we afgelopen zondag bij elkaar stonden ons voor te bereiden op de onvermijdelijke warmloopoefeningen en na te praten over Hans vakantie in Marokko. 50 dagen, als ik het goed herinner, waarvan een deel door het Avondland en daarna de oversteek naar de Maghreb (hetgeen overigens hetzelfde betekent).
Het is hem goed bevallen. Iets met de startmotor maar daar zijn genoeg mannetjes die er verstand van hebben. En van de prijs kun je niets zeggen volgens Jan. Maar ja, zit hij niet in een ander prijssegment? We misten in dezen de kennis van de luxe kant van de markt. Ik noem: een Arjen van Beek.
Jan en Paul leggen een geschil bij,
zand erover

Mierzoete thee

Hans realiseerde zich dat hij op motor en arbeidsloon had moeten afdingen. Dat is-ie niet gewend. Vanuit de ligstoel tussen het boren en spoelen door heeft hij nog nooit een tegenbod gehoord. Dat is jammer, want dan wist hij hoe hij nog een extra kopje mierzoete thee kon uitonderhandelen. Dat krijg je niet bij Nederlandse garages. Ja, een kopje dat de smaak van koffie imiteert dat kan nog.

echte koffie

na afloop is iedereen weer blij
Wil je echte koffie dan moet je bij de trimheren zijn, even na tien uur. En als het meezit (en het zat mee) gezet en uitgeserveerd door Claudia. En om het ook echt te verdienen moet je eerst een stukje hockeyen. Net zoals de 13 mannen afgelopen zondag.

Het plezier en de pijn werd gelijk verdeeld. Rolde het blauwe zestal aanvankelijk de overmacht van zeven oranje mannen op, toen het winnende doelpunt werd gespeeld trok blauw toch aan het kortste eind. Piet (wie anders) scoorde de winner.

Snelheid

Hans had zijn camper op het veld uitgeveegd
Ondertussen had blauw het ondertal goed benut om de bal te laten rondgaan. En met een beetje geluk rolde de bal vaak in het doel. De schoten van oranje troffen vaak de paal deden het zijnet bollen. Blauw had bovendien snelle uitbraken (GĂ©rard en ikzelf). Oranje had op de linkervleugel gebrek aan snelheid. Dat lag voor een deel aan de de zandlaag op het veld. Dat haalde de snelheid uit het spel. Maar we misten ook de snelle benen. Paul is snel met vaak onverwachte acties maar voor de snelle break out misten ze toch een "roadrunner", ik noem: een Arjen van Beek.

Tegenwoordig maak ik vaak foto's met mijn telefoon van de zondagse bijeenkomsten. Dat is handig omdat het mijn degenererende geheugen helpt bij dit verhaal. Daardoor wist ik dat Jan getrakteerd had. Small is beautiful en Less is more zeggen ze wel eens, bij Jan is het small is more. Van die kleine slagroombolletjes mag je er gewoon meer pakken.

Small is beautiful, ik weet erover mee te praten. Ik ben benieuwd of dat ook voor Rogier geldt. Misschien heeft Rogier zondag andere plichten, maar we rekenen allemaal wel op de schaterlach en de rushes van jou, Arjan (o sorry, toch verkeerd gespeld).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten