maandag 24 mei 2010

generaal geuvers

Daags na het RTL-debat blijken alle politici tevreden met hun rol. Ze vinden dat ze de inhoud goed voor het voetlicht hebben gebracht of dat ze zich persoonlijk goed hebben geprofileerd. Dat is natuurlijk een mooie eigenschap, je falen om te buigen in succes of je korte termijn winst te zien als de moeder aller overwinningen (wie mag mijn standbeeld ontwerpen?).
De open vraag of Cohen tevreden is met zijn optreden is dan ook niet zo sterk. Daar mag van de kant van Frits Wester best wel een beetje meer stellingname bij. Op het veld is Hans Pieterse daar een kei in. "Ben je er blij mee?" vroeg hij aan Ed na een wat matige pass. Als ik het zo teruglees spreekt daar geen waarde-oordeel uit. Maar ik kan de niet aanwezigen verzekeren dat zulks niet het geval was.
Maar de opmerkingen van Hans lijken nog het meeste op naked short selling, speculeren met aandelen en opties die je niet eens bezit. Want zo slecht als Frist Wester het debat leidde, zo speelde Hans ook niet bepaald de sterren van de hemel.
Mede daardoor kon oranje gemakkelijk een voorsprong nemen. Blauw speelde geen kans uit. Bert Kruijff in de spits bleek niet de oplossing te zijn. Zoals Roel à la Hans al opmerkte: "Heb je al gescoord, Bert?"
Pas op 5-0 scoorde Arjen twee keer voor oranje. Maar de weg naar een gelijkspel werd al snel afgesneden door Marcel die na een mooie actie ondergetekende tussen de benen speelde. Dat voel ik nog een week lang. Ik zal op het werk wel niet te genieten zijn, met dank aan Larik.
Toch was er ook tevredenheid, want als verdediger ben ik niet in de wieg gelegd, als trainer zijn er nog mogelijkheden. De inloopoefeningen werden netjes afgewerkt, daarbij de vervelende oefeningen achterwege gelaten. Ook over het rekken en strekken was ik erg tevreden. Bob mooi de wedstrijd uitgestrekt en me zelf lekker uitgeleefd. Maar onze nieuwe kracht Eddy Jansen Venneboer, welkom, was ook wel een beetje overdonderd. Na de eerste loopstukjes haakte hij af en onderwierp het hek. Verstandig natuurlijk om niet te ver te gaan. Maar een volgende keer gaan we er allemaal vanuit dat hij conditioneel weer een stap verder is. We houden hem in de gaten.
Afijn, mijn aanpak leidde tot de nodige aandachtsputen. Roep maar lekker, ik hoor het wel maar doe er toch niets mee. De kenmerken van een ware leidinggevende. In dit geval Generaal van dienst Geuvers
De koffie was gemaakt door Christel. Ze bedankt ons voor de bloemen, die Henk Meerstad namens ons allen heeft gebracht. Voorlopig komt ze ons in ieder geval niet trainen. Ook Frank stond langs de lijn met een shirtje van de Dijk. Dat maakt een hoop goed want van zijn afwezigheidssmoesjes geloof ik niets.
Gerrit Geuvers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten