zondag 30 mei 2010

wereld veroveren

Het beloofde een regenachtige ochtend te worden. Daarom stonden we met, ik schat, 14 man. En Tineke, die ons door de eerste deel van de ochtend loodste. Dat was wel nodig, voor Jan en mij. Proefondervindelijk wilden wij bezien of een zware "night before" gevolgen zou hebben voor de kwaliteit het spel. Jan was 25 jaar getrouwd. Ik had andere redenen. Hoewel methodologisch vast niet verantwoord is het antwoord: slecht. Jan was onzichtbaar. En ik raakte geen pepernoot. Ook de conditie leek te hebben geleden. Gelukkig kon ik zo nu en dan op de bagagedrager van Arjen. Hij mopperde wel, maar vond het best leuk.
Echt goed hockey was er uberhaupt niet bij. Alleen Roel speelde goed en Toine was wederom onnavolgbaar. Maar de rest leek ook een zware avond te hebben gehad. Of was gewoon niet blij dat Duitsland al weer in de laatste minuut had gewonnen (eurovisiesongfestival). Ik denk trouwens dat ze nu makkelijker te miljarden laten rollen naar de garlicbelt (de beruchte complottheorie bij e.s.f.) en dat wij in Zuid-Afrika een grotere kans maken (het typisch Nederlandse optimisme). Daar gaan we sowieso goed spelen, dankzij de Grote Vier. In de kracht van hun voetballeven veroveren zij de hele wereld.
Dat doen de trimheren ook steeds meer. Niet met oogstrelend spel, maar met een reisbureau. De kracht van het leven ligt achter ons en dat laten we nu zien. Het is dan wel zaak dat je op zondagochtend op komt dagen. Het valt me meer en meer op dat trimheren eigenlijk alleen maar komen om te zeggen dat ze er de volgende keer niet zijn. Marcel gaat naar Maastricht, maar heeft zich de laatste kamer aan het vrijthof van het brood laten eten door Arnold. Die gaat dus ook. En Henk gaat zelfs naar Zuid-Afrika. En zo is er nog wel een aantal, maar die verhalen kon ik allemaal niet meer aanhoren.
Waar is de tijd dat we twee weekjes naar de camping in Holten gingen, alleen in de zomervakantie. En het enige zicht op de rest van de wereld via Theo Koomen van radio Tour de France kwam. Aldus sprak opa.
Voor het weer hoeven we het niet te doen. Want naarmate het veldspel minder werd, kwam er meer zon. Dat hadden we vast verdiend in onze glansrijke carriere, achter ons.
Over de wedstrijd kan ik kort zijn: oranje won met gemak, met twee keer Bert M. en de laatste van Pieter. Aan onze kant werkte Bert K hard, maar dat kwam z'n scherpte voor het doel niet ten goede.
Is de volgende week de rest weer aanwezig? Dan gaan we een ander onderzoek doen: seks voor de wedstrijd. Wie doet dat?
Gerrit Geuvers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten