vrijdag 21 mei 2010

rammelende ballen

Nog nooit zo laat geweest met een verslag. 't Ligt allemaal aan KPN. Die flikkers zijn zo traag met het leveren van internet. En dan ook nog met TNT versturen. Komen twee keer, overdag als een normaal mens (HWN, tegenwoordig Henk of Ingrid) werkt. En vrijdag een briefje dat ik het de eerstvoglende werkdag mag ophalen. Wordt het dus maandag, wat zeg ik: dinsdag. Want het is Pinksteren. Daar krijg ik nou rammelde ballen van.
En dan zijn al die flauwe toespelingen op het veld allemaal peanuts. Pinda's, zogezegd. En ook nog zelf geraapt: want als ik na een gemiste kans met vleeswaren smijt krijg ik het natuurlijk op mijn brood.
En verder was het weer zo glorieus. Bij ontstentenis van de dames nam ik het voortouw in de oefeningen. Dat betekent dat ik de kantjes er niet af mag lopen. Dat hoefde ook niet want ik was kakelvers. Goed geslapen, niet uitgeweest en bijna geen alcohol. Meer mannen hadden dat uitegprobeerd. Niet onverdeeld succesvol trouwens. Met een promillage hoger dan 5 gaat het toch allemaal net iets makkelijker. Het partijtje op het kleine veld was zeuven tegen zeugen. Dit onder meer omdat Eddy nog niet aanwezig was. De zeuven leken met galleryplay de partij naar hun hand te zetten. Ik scoorde wel drie keer, maar daar kan een vertekening in zitten vanwege de verstreken tijd. Maar ineens kwamen de zeugen terug. Het was gelijk toen de beslissing viel. Wie hem scoorde weet ik niet meer. Ik denk Jan Schuurman. Die was goed bezig.
Daarna was er koffie en wederom geen taart. Pinksteren heeft ook al geen uitgebreide taarttraditie. Dus neem je eigen versnapering mee als je bang bent voor een wegzakker, want het wordt warm. Maar gezellig.

Gerrit Geuvers

1 opmerking:

  1. Ik ben vanavond dan ook maar weer aan het bier gegaan, na de rose bij het eten. Als het morgen goed gaat vind ik het wetenschappelijk bewezen, toch?

    Ed

    BeantwoordenVerwijderen